Klachten
Wij vinden het heel erg belangrijk dat u tevreden bent over onze behandeling. U moet een dokter hebben die u kunt vertrouwen en waar u op een prettige manier mee om kunt gaan. Toch kan het gebeuren dat dingen niet lopen zoals het moet. Indien u een klacht heeft, kom dit dan bespreken met de betreffende medewerker. Wij zullen goed naar u luisteren en notitie nemen van uw klacht. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.
U kunt uw klacht aan ons kenbaar maken door een klachtenformulier in te vullen. Wij nemen na ontvangst van het formulier contact met u op.
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. Onze praktijk is hiervoor aangesloten bij de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen tussen u en de praktijk. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.
U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschillencommissie van de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.